Kinniütlus

Jaurublogi on õhinapõhine loraskoop, lugemiseks tasuta nii äri- kui erakasutajale. Soovin, et see muutuks veel turvalisemaks. Seepärast kaaluge ahhetamist. Teie ahhetused (ja muud onomatopoeetilised röginad, sh oiged ja karjatused) kahtlemata aitavad mingil moel.

pühapäev, 29. märts 2020

XXII: tilk matemaatikat tõrvatünni

Mu ema matemaatikaõpetaja armastanuvat korrata: "Matemaatika on puhas, täpne, õige, aus. Ei aita siin ussivesi ega püssirohi, sõprus ega sugulus, sealiha ega vene keel! Õppida tuleb!"
Matemaatikat õppinud olemisest võib olla abi, et mõista, miks tegelikult peab praegu kodus püsima. Nagu tegelikult ka. Mina ei ole numbrite maailmas väga osav, aga printsiip on ju lihtne (kui keegi teine skeemi valmis teeb).

Ühesõnaga, asi ei ole selles ega teises, surmahirmus ega sugutungis, me lihtsalt ei tohi (kui me just maailmalõppu ei igatse) kõik korraga haigeks jääda, sest see, arusaadavalt, oleks kapitaalne jama.

Ma tõesti soovitan seda videot vaadata. Kui ei jaksa, siis alates 13:18 või umbes nii. Kindlasti on sama mõtet väljendatud ka lühemalt, aga mulle tundub, et kodanikele suunatud kommunikatsioonist jääb puudu just see kild. Aga ma muidugi ei ole väga hoolega jälginud. Oletan, et on puudu, sest inimesed, kellega olen e-rääkinud, ei saa sellest aru.

Ja ka otselink Ben Sparksi failile (see on ka Youtube'i video kommentaarides). Siin saab ise muuta andmeid (näiteks nakkuse edasi kandmise koefitsenti, mida me saame muuta ka päriselus - vastavalt ukselinke lakkudes või siis toas püsides ja käsi pestes). Erinevus on märkimisväärne.

Toimetatud: olles paari sõbraga rääkinud, teen ka lühikokkuvõtte. Minu arvates näitavad need mudelid hästi miks peab kodus püsima ja käsi pesema, kui palju sellest sõltub ja ka seda, et viirusejärgne maailm on täiesti võimalik, see võib olla täiesti harjumuspärane - muidugi ainult juhul kui me praegu kodus püsime ja käsi peseme.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar