Kinniütlus

Jaurublogi on õhinapõhine loraskoop, lugemiseks tasuta nii äri- kui erakasutajale. Soovin, et see muutuks veel turvalisemaks. Seepärast kaaluge ahhetamist. Teie ahhetused (ja muud onomatopoeetilised röginad, sh oiged ja karjatused) kahtlemata aitavad mingil moel.

esmaspäev, 6. aprill 2020

XXVII: meie igapäevast lihtsust

Kuna Rents tõstis teema ja see on minu jaoks oluline, siis tõstan tema postituse alla kirjutatud kommentaari oma blogipostituseks. Tõesti, kahtlemata on kuskil olemas kokaraamat lihtsurelikele, aga ma pole seda veel leidnud. Soovitused on teretulnud. Niisiis, Rents kirjutas:

Kas kuskil mingit veebilehte ei ole, kus oleks lihtsad retseptid vms? Ma ei viitsi eales üle poole tunni toiduvalmistamisele raisata. Eriti tore oleks, kui saaks teatud aineid välistada – no näiteks, et teen linnukese, et kala ei söö jne.

Ja mul kukkusid käed klaviatuurile:
Issanda ristikhein, kuidas ma sellisest asjast unistanud olen! Kui leiad, viita mulle ka. Ma ei tea, miks just toiduvalmistamine peab olema selline asi, mis inimestel viimase mõistuseraasu peast ära viib. Muidugi mitte kõigil, on väga toredaid inimesi jne – kuni nad ei räägi lihtsatest toitudest. See, et sa oled millestki aru saanud, meisterlikkuseni jõudnud, ei tähenda, et see on lihtne. Ma võiksin ka öelda, et rondelli kirjutamine on lihtne (mitte, et ma neid palju kirjutaksin), aga teie peate kõigepealt guugeldama mis kuradi asi see rondell üldse on. Ma ei tea mitu korda ma olen sattunud kuhugi lugema, et nii, siin on lihtne retsept, mille valmistamine ei võta palju aega ja siis selgub, et „selle saab teha kokku visata asjadest, mis teil kodus nagunii olemas on“ ja siis räägib see ennasttäis türbel äädikas marineeritud kaheksajalast, päikesepleegitatud haldjailast, mungoast, rannale uhutud vaala seljal kuivatatud adrust ja veel umbes sajast asjast mis tal, ja muidugi kõigil teistel, lihtsalt kodus olemas on. Kurat, kui oleks, siis tähendaks see, et inimene viskab ohjeldamatutes kogustes toitu ära, sest nii palju asju ei saa kodus lihtsalt olemas olla avatud pakendis, need lihtsalt ei säili nii kaua kuni mingi õgarditest perekond selle kõik perse pistab, sest kui on olemas mustatäpiline hulkuv murulauk, siis ilmselt on olemas ka parempoolne lendkõrvits ja sellel ei tulegi lõppu, loogiliselt ei saa tulla. Põrgut, pooltest nendest toiduainetest, khm, kuulen ma kuradi esimest korda ja kui asjale kaine pilguga otsa vaadata, siis lihtsurelikul kulub sellise toidu valmistamisele vähemalt tund.
Ühesõnaga, jaa, kui keegi leiab retseptiraamatu kus on tõepoolest võimalik leida lihtsaid roogasid (juba see oleks hea kus oleks filter „lihtsad road“ ja see vastaks tõele), siis öelge mulle ka. Ma olen küll leidnud selliseid, kus on üks lihtne või tore roog, aga siis ma ei suuda ennast selle info (mis võib olla väärtuslik, aga minu eesmärgid ei ole nii kõrgel) tulvast läbi närida ja ma lihtsalt loobun võib-olla täiesti kabedast retseptiraamatust. Hau!

Lahtiütlemine: kallis toidublogija või kokaraamatu autor, ma ilmselt ei ole teie teosega tutvunud. Ja see (miks ei ole tutvunud) on tegelikult natuke ühe teise teemaga seotud, millest ma vb ka mingil hetkel kirjutan.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar